Titulní obrázek

Nejvíce na prodeji svých vozů vydělá Porsche, BMW a Audi

Publikováno: 24.srpen 2012

Výzkumný tým na Univerzitě Duisburg-Essen zjišťoval, které automobilky vydělávají nejvíce na prodeji svých aut. První místo zabralo s velkým náskokem Porsche. V závěsu za ním je BMW a Audi.

Porsche na jednom prodaném autě v průměru vydělá 16.826 eur před zdaněním. To v přepočtu odpovídá bezmála 421 tisícům korunám. Zuffenhausenský výrobce je tedy zdaleka nejvýdělečnější automobilkou v přepočtu na jeden vůz. Druhé skončilo BMW, jehož zisk na automobilu činí 4.325 Euro (cca 108.000 korun). Hned za ním se umístilo Audi se ziskem 4.242 Euro (asi 106.000 Kč). S větším odstupem následuje Mercedes-Benz (včetně Smartu), který na automobilu vydělá 3.621 Euro (cca 90.500,-).

Z běžných výrobců je na tom nejlépe Chrysler se ziskem 1.436 Euro na vůz. Škoda Auto pak na jednom automobilu vydělá dle této studie více než mateřský Volkswagen – 1.100 eur proti 916 eurům. Ovšem výzkumem se přišlo i na automobilky, které na výrobě aut tratí. Není velkým překvapením, že jsou mezi nimi takové, které se v současnosti potýkají s nemalými problémy. Poslední v žebříčku je Opel, který dle studie na jednom automobilu prodělá 938 eur (asi 23.500,-). O moc lépe na tom není ani Peugeot a Citroën, které na autě tratí 789 eur (zhruba 19.700 Kč).

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Také další výrobci na výrobě automobilů prodělávají, jedná se o Ford of Europe (583 eur), SEAT (193 eur) a Fiat (142 eur). Renault je na hraně, na autě vydělá pouze 65 eur (cca 1.600 korun). Je to až šokující rozdíl. Výzkum dokázal, které automobilky se cítí na automobilovém trhu jako ryba ve vodě.