Titulní obrázek

Mrštné BMW 1 M. Stojí za to?

Publikováno: 24.červenec 2012

Na silnicích se BMW řady 1 objevuje už od roku 2004. Není divu, že jej letos přijela vystřídat nová generace. Mnichovská automobilka ale zakončila jednu etapu svého nejmenšího modelu opravdovou "peckou". Sportovní BMW 1 M Coupé je totiž velmi návykové auto.

Řada 1 se nabízí ve čtyřech karosářských variantách, verze Coupé propůjčila proporce nejsilnějšímu zástupci tohoto rodu. Auto ale oproti běžnému provedení doznalo patřičné změny. Na první pohled do očí bije výrazné rozšíření v oblasti kol, mají rozchod 1504 mm. Úprava mnichovskou sportovní divizí M znamenala navíc snížení a přitvrzení podvozku, instalaci výrazného předního nárazníku nebo spoileru na vrchu víka kufru.

Tento vůz je určen hlavně pro víkendové chvíle zábavy. A dává to najevo nejen svým vzezřením, ale i armádou koní, které má k dispozici pod kapotou.

Celkem se jich sem vejde pěkných 340. Na svědomí je má řadový benzinový šestiválec o objemu 3,0 litru. Ten využívá hned dvojitého přeplňování, které mu dopomáhá k maximu točivého momentu 450 Nm. Na volantu ale najdete ještě "kouzelné" tlačítko M, které aktivuje funkci motoru "overboost".

Pod plným plynem je pak zadní poháněné nápravě k dispozici rovných 500 koní. Není třeba dodávat, že s takovou silou se dá užít poměrně hodně adrenalinových chvil za volantem.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Podvozek BMW 1 M Coupé je velmi tuhý, přesně tak, aby poskytl co největší stabilitu při rychlém projíždění zatáčkami. Překvapivě ale nezpůsobuje bolesti zad na menších nerovnostech. Důkladně se ale vyhýbejte větším výtlukům, které znamenají nejen tupou ránu, mohou poškodit i elegantně pletená kola o velikosti 19 palců.Jsou obutá do pneumatik velikosti 265/35, jenž byly na zadní nápravě při převzetí testovacího vozu už poměrně sjeté. Je to ovšem logické, protože nejvíce zábavy si s malým kupé užijete, když elektronickou stabilizaci zcela odpojíte.