Titulní obrázek

Krize doléhá i na německý automobilový trh

Publikováno: 16.listopad 2012

Německý automobilový trh se snaží bojovat s ekonomickou krizí, jak se dá. Statistiky ukazují báječná čísla. Ovšem až nyní víme, že je to jinak. Mnohé prodané vozy totiž vlastní sami dealeři nebo samy automobilky.

Podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) na německém trhu vzrostly prodeje nových aut během šesti měsíců letošního roku o 0,7 %. I tento údaj se zdá pozitivní ve srovnání se 20% poklesem prodejů na italském trhu a 14% propadem francouzského trhu. V Německu se ale neprodá tolik nových aut, jak se dle statistik zdá. Vlastníky 87.454 v červnu prodaných automobilů totiž jsou dealeři nebo automobilky. To odpovídá 29 % prodaných vozů vůbec.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Za šest měsíců letošního roku v Německu vlastní prodejci a výrobci 479.385 aut, o 11 % více než rok předtím. Mnoho již registrovaných vozů se následně prodá jako ojeté, přestože mají najeto minimum kilometrů. Jejich cena takto může klesnout o více než pětinu. I tímto způsobem prodejci reagují na nízké ceny aut z jihoevropských trhů, kde prodeje výrazně klesají. Například jedno z BMW 316d prodávaných na severu Itálie je o 16 % levnější než srovnatelný vůz v Německu.

Němečtí prodejci aut si všimli, že jejich klienti během letošního léta více smlouvají o ceně než kdy dříve. Zákazníci dealerům běžně ukazují, jaké ceny jim nabídli v ostatních showroomech, popřípadě chtějí automobil koupit za takovou cenu, za jakou je nabízeno v zahraničí. Tím klesají marže prodejců a také jejích zisky. BMW předběhlo Mercedes jen díky kouzlům se statistikami  Například Fiat zde na svá auta v průměru nabízí slevu 14,7 %, PSA Peugeot-Citroën pak 14,1 %. Prodaná auta zůstávají u dealerů také v USA. Například BMW se zde v červenci stalo nejprodávanější luxusní značkou jen díky tomu, že mezi prodané vozy zařadilo i ty, které zůstaly u prodejců. Sami dealeři tvrdí, že takových automobilů je několik stovek.