Titulní obrázek

BMW Z5 vznikne ve spolupráci s Toyotou

Publikováno: 13.duben 2014

V Mnichově se pracuje hned na několika roadsterech. Zatímco v případě Z1 a Z3 bude síla putovat na přední kola, Z5 zůstane věrná pohonu zadní nápravy. V minulosti se hodně mluvilo o vrcholné verzi roadsteru BMW Z4 M, nakonec ale všechno skončilo šestiválcem se dvěma turbodmychadly, kterému sekundoval standardní adaptivní podvozek. Myšlenku na model vycizelovaný od sportovní divize M GmbH prý v samotném počátku zařízlo účetní oddělení. Trh je na takto zaměřený model moc malý, takže připadá v úvahu nanejvýš limitovaná edice ve stylu BMW 1 M. K tomu ale nakonec nikdy nedošlo.

Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.

Touhu po sportovním modelu s předlouhou kapotou by nakonec mohl uhasit připravovaný model BMW Z5. Zdroj zevnitř automobilky prozradil, že jej BMW připravuje ve spolupráci s Toyotou. Design by měl zrcadlit nedávno koncept BMW Vision Connected Drive, který se v roce 2011 představil v Ženevě. 

Automobilka má v plánu dostat hmotnost co možná nejníže, pro některé části proto použije karbonem vyztužené plasty, se kterými mají v Mnichově velké zkušenosti. A Toyota? Ta přispěje hybridním ústrojím, mělo by však jít jen o jednu z mnoha pohonných jednotek. Počítá se i s výhradně klasickými zážehovými motory, pochopitelně přeplňovanými.

Síla by v případě BMW Z5 měla směřovat na zadní kola, na jeho základech by však měly být odvozené i modely Z1 a Z3, které budou používat platformu UKL s pohonem předních kol.