Titulní obrázek

BMW M5 se představuje

Publikováno: 21.červen 2012

Žádné překvapení se nekoná, prakticky všechny předchozí spekulace se potvrdily. Má osm válců, dvě turba a pohon zadních kol. Pojďme se tedy na nové BMW M5 podívat podrobně.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Na první pohled je zřejmé, že se automobilka drží velmi zkrátka a stejně jako u dřívějších modelů M5 se nová ostřejší verze liší jen v detailech. Za zmínku tak stojí výraznější nárazníky, charakteristické průduchy v předních blatnících a čtyři koncovky výfuku vzadu integrované do nenápadného difuzoru.

Podobný trend sleduje BMW i uvnitř, od obyčejné pětkové řady v M-paketu poznáte model M5 prakticky jen podle voliče převodovky a jiných palubních přístrojů. Vpředu najdete dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 litru s přímým vstřikováním. Jeho nejvyšší výkon je 560 koní, který odevzdává mezi 6000 a 7000 ot./min. Točivý moment vrcholí již v 1500 ot./min., nezvykle na produkt z divize M, a má hodnotu 680 Nm. BMW M5 používá sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která pracuje v několika režimech. Můžete si řadit sami pádly pod volantem a elektronika vás nechá v manuálním režimu motor trápit v omezovači neomezeně dlouhou dobu. Všechna tahle síla pak putuje samozřejmě na zadní kola přes modifikovaný M-diferenciál. ​Podvozek, řízení, brzdy a kola BMW M5 jezdí na elektronicky ovládaném podvozku, jehož tuhost si můžete nastavit tlačítky na středovém panelu.

Samotný podvozek prošel důkladnou revizí. Vpředu jsou odlehčené dvojité lichoběžníky a vzadu podvozek označovaný jako Integral-V s pomocným rámem. Jedná se ale o velmi podobný systém, který najdete i na běžném BMW řady 5. Změnila se ale hlavně geometrie nastavení. Řízení obstarává hydraulický posilovač s poměrně ostrým převodem. Za předními koly o rozměru 265/40 ZR19 se ukrývají nově vyvinuté šestipístkové třmeny, které svírají chlazené kotouče. Za zadními koly o velikosti 295/35 ZR19 jsou rovněž šestipístkové třmeny zakusující se do chlazených kotoučů. Auto totiž váží masivních 1945 kg, takže jsou pořádné brzdy potřeba.

​Oněch 560 koní a 680 Nm katapultuje BMW M5 na stovku za 4,4 sekundy, na 200 km/h za 13 sekund a normálně je maximální rychlost omezena na 250 km/h. S příplatkovým M Driver's Paketem se ale maximální rychlost posune na 305 km/h. Mercedes i Audi svým zákazníkům za příplatek posunou omezovač jen do 300 km/h. Automobilka udává spotřebu v kombinovaném režimu podle normovaného cyklu s hodnotou 9,9 litru na 100 km.