Titulní obrázek

BMW Active Tourer Concept

Publikováno: 5.prosinec 2014

Na blížícím se autosalonu v Paříži se představí žhavá novinka automobilky BMW. Bude jí BMW Active Tourer Concept. Model je určen pro cílovou skupinu zákazníků.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Mnichovští již vyzkoušeli všechny koncepce od motoru vpředu a pohonu zadních nebo všech kol přes motor vzadu a pohon zadních kol u sedanů, kupé a kabrioletů řady 700 nebo slavné Issety až po motor před zadní nápravou u kupé M1. BMW Active Tourer Concept představuje prozatím vizi kompaktního prémiového MPV připraveného konkurovat především novému Mercedesu třídy B. Tomu odpovídá tvar i rozměry karoserie dlouhé 4350 mm, široké 1834 mm a vysoké 1560 mm. Rozvor náprav má toto BMW dlouhý 2670 mm.

Pod karoserií jejíž design navazuje především ostrými liniemi předních partií na poslední generaci řady 3 se ukrývá plug-in hybridní pohonný systém. Ten tvoří 1,5litrový přeplňovaný zážehový tříválec umístěný vpředu a pohánějící přední kola, zatímco elektromotor roztáčí kola zadní. Energii potřebnou pro práci elektromotoru poskytují lithium-iontové baterie. BMW uvádí, že celkový výkon hybridního pohonného ustrojí je 140 kW (190 k) a točivý moment 200 Nm. Koncept hybridního MPV má akcelerovat z 0 na 100 km/h za necelých osm sekund a jeho maximální rychlost se má pohybovat okolo 200 km/h. Pouze na elektřinu ujede Active Tourer Concept okolo 30 km. Průměrná spotřeba paliva je podle automobilky pouhých 2,5 litru benzinu na 100 km. Emise CO2 mají hodnotu 60 g/km.

Palubní deska navazuje na tvary, které znají majitelé nových sériových vozů z Mnichova. Na rozdíl od nich působí vnitřní prostor Active Tourer Conceptu přeci jen trochu futuristickým dojmem, který podtrhuje především použití head-up displeje, 10palcový displej infotainmentového systému na palubní desce a rozměrné obrazovky na zadní straně předních sedadel, což příliš tradiční výbava pro vůz této velikosti ani u prémiových značek. Druhou řadou sedadel BMW Active Tourer Concept jen potvrzuje, že je předobrazem budoucího sériového MPV. Zadní sedadla jsou totiž dělená v poměru 40:20:40 a lze je jednotlivě skládat nebo případně zcela vyjmout z vozu. Podle neoficiálních informací se má z BMW Active Tourer Concept v příštím roce stát sériový model řada 1 GT, jehož prodej se rozběhne nejpozději začátkem roku 2014.