Titulní obrázek

Automobilka BMW představí nový model M3 v příštím roce v Ženevě

Publikováno: 25.listopad 2012

V loňském roce začala automobilka BMW testovat novou generaci modelu M3. Nové BMW se určitě vrátí k řadovému šestiválci. Premiéru bude mít vůz asi až na autosalonu v Ženevě v březnu 2013.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Pod kapotou nového BMW M3 bude s největší pravděpodobností pracovat upravený řadový šestiválec N55 (3,0 TwinPower Turbo). Zdvihový objem by se měl zvýšit na 3,2 l a poprvé v historii sériových M3 se objeví turbodmychadlo, respektive tedy rovnou dvě. Není vyloučena ani aplikace třetího. Očekává se, že bude nové M3 disponovat výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 650 Nm. Maximální rychlost bude zřejmě elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, teprve s M Drivers Package vzroste na 280 km/h. S přeprogramovanou řídicí jednotkou v paketu Performance se výkon zvýší na 353 kW (480 k) a auta pojedou magických 300 km/h.

Přeplňovaný řadový šestiválec bude sice stále pohánět kola zadní nápravy, ale prostřednictvím standardně montované dvouspojkové sedmistupňové převodovky z modelu M5. Zájemci o novou M3 s manuální převodovkou budou mít údajně smůlu. Další novinkou, kterou majitelé dosavadních BMW M3 znají jen z vyprávění se stane elektromechanický posilovač, který má prozatím mezi příznivci sportovního svezení více odpůrců než příznivců.

Podvozek nového BMW M3 nabídne stejně jako u modelu M5 možnost tří stupňů nastavení tlumičů. Stejně jako u poslední M3 (E92) bude i u nové generace základem vozu ocelový skelet pro zachování dostatečné tuhosti karoserie. K udržení hmotnosti pod 1605 kg má přispět využití hliníku na kapoty, dveře a další povrchové panely karoserie. Kupé s největší pravděpodobností dostane název M4 a kód F82 a nebude chybět ani kabriolet.